torsdag den 25. april 2013

Vampire Diaries

Titel: Vampire Diaries
Forfatter: L.J. Smith
Forlag: Tellerup
Genre: Fantasy, gyser, drama, romantik

Resume: 
Da den nye lækre dreng i byen møder op på første skoledag, falder han i et rigtig godt øje hos mange piger. Den populæreste pige på skolen Elena for også et godt øje til ham. Hun har lige slået op med sin kæreste Mat, og leder derfor efter en ny kæreste. Den næste bliver Stefan. Hun for også erobret hans hjerte med lidt besvær. Men han er ikke bare en almindelig fyr, nej, han er en 150 år gammel vampyr... Og det er ikke helt så nemt at være kærester med en der er så gammel.

Bedømmelse: 
Bøgerne er rigtig gode, men jeg ved ikke om jeg ville anbefale at læse dem hvis man har set serien. Der findes nemlig en serie. Men i serien er mange ting anderledes end i bøgerne. Dog synes jeg det ville være en rigtig god ide at først læse bøgerne og derefter se serien. Jeg synes det var rigtig spændende at læse, og er blevet inspireret til at følger ihærdigt med i serien, The Vampire Diaries aka TVD.


Billede: 




Der er utrolig mange bøger i serien, men jeg har givet jer et indtryk af hvordan bøgerne ser ud, de andre kan I selv lede efter. De små røde prikker indikerer hvilken bog i serien det er: den 4, 3, 2 eller 1 osv. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar