lørdag den 26. oktober 2013

Niceville

Titel: Niceville
Forfatter: Kathryn Stockett
Forlag: Cicero
Genre: Drama

Resume: 
Det er i 60'erne i mississipi, de sorte bliver undertrykte. Miss. Skeeter en ung hvid kvinde er lige vendt hjem fra universitetet, men noget inden i hende er ændret. Hun synes at hendes veninder er onde og at racediskrimination er grusom. Hun vil gerne være forfatter og skriver derfor ind til et forlag. Hun finder på en ide. Hun vil skrive en bog med interviews af sorte tjenestepiger. Hele bogen handler om forløbet med at skrive denne bog, og om hvordan hun får overtalt tjenestepigerne til at interviewe osv.

Bedømmelse: 
Bogen er virkelig fangende. Jeg elsker den, det er nok en af mine yndlingsbøger. Jeg læste den fem gange på fem måneder uden at den blev det mindste kedeligere eller mindre spændende. Det er måske ikke skrevet med det rigeste og intellektuelle sprog, men det gør ikke noget for selve historien er så gribende. Jeg vil stærkt anbefale den. Den er fantastisk. Der er også baseret en film på bogen, men den har jeg god ikke set.

Billede:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar